Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Drum and Bass

2008.05.21
 

Története 

 


 

A korai évek 

 

Amikor '89 party-hősei, Grooverider és Fabio valamikor a kilencvenes évek elején dél-londoni (Brixton, Elephant & Castle) klubokban (leggyakrabban a Rage-ben) a hardcore-on továbblépve, addig teljesen szokatlan ritmus-patternekkel gazdagították zenéjüket – és kergették őrületbe a közönséget – még nem is sejtették, hogy e gondolatokból nő ki '97 Britanniájának mainstream muzsikája.

 

Persze ahogy a techno nem Pallasz Athénéként pattant ki Zeusz fejéből, úgy a jungle sem a semmiből jött: gyökerei a dub-ban (ritmusvilág, szub-basszusok), a hip-hopban (szintén a ritmusképletek, valamint az MC-k szerepeltetése) és a technóban keresendők.

 

Az egykori dzsessz (néha szving, vagy bossa nova) muzsikák dobszólóiból mintavett, majd 160-180 BPM-re felgyorsított törtütemek, egy végletekig leegyszerűsített, szinte triviális, de erőteljes reggae basszusmenet: nagyjából ez a jungle alap, ettől a ponttól kezdve ágazik szét a kilencvenes évek végének legtermékenyebb és leginvenciózusabb zenei stílusa számos alirányzatra. Így például a ragga-muffin vokálokkal, dubos basszusvonalakkal, reggae-hangmintákkal operáló, vidám hangzású jump up, illetve ragga jungle (pl. Mickey Finn, Aphrodite). Vagy a ritmusokat már nem mintavevő, hanem igen-igen precízen programozó, a hangzást a végletekig precízen kidolgozó drum & bass (pl. A Guy Called Gerald, Goldie, Photek, Doc Scott, Alex Reece, Adam Freeland), mely a kezdetekben különös kettősséget hordoz magában: az első hallásra embertelen és hipergyors breakbeateketsoul-os elemek, ambient szőnyegek, vokálok. feloldják az ezekre épülő dzsesszes és

 

Az említett ambivalencia mellett a drum & bass befogadását nehezíti a hagyományos dance "four on the floor" négynegyedeken és konstans ritmusokon edződött fülek számára szokatlan, esetenként három-négy összetevős poliritmia. Némi szarkazmussal: "úgy hangzik, mintha valaki a dobfelszerelésével együtt legurulna a lépcsőn" vagy "mintha egy féllábú, tízkezű fekete dobolna."

 

Harmadik alirányzat a kissé fellengzősen hangzó intelligens jungle (feltehetőleg egyetlen jungle producer sem állította azt, hogy buta jungle-t játszana). Itt az ütemek lágyabb hangzásúak, nem keverik annyira tolakodóan az előtérbe őket, s az előadók hangsúlyozottabban a trancees betétekre, s inkább a dallamokra összpontosítanak, mint például LTJ Bukem, Blame, valamint a rendkívül termékeny Mark & Dego kettős, akik 4 Hero, Jacob’s Optical Stairway, Tom & Jerry és Tek 9 nevek alatt egyaránt publikálnak. Ide sorolhatjuk a már másfél évtizedes múltra visszatekintő Moving Shadow címke szinte összes korai kiadványát is. Természetesen az intelligens jungle kifejezés nem a zenészek, hanem a média találmánya, marketingfogás.

 

A hardstep drum & bass nevéhez híven elsősorban keményebb, táncorientált hangzást produkál, gyakran torzított basszusmenetekkel. A techstep drum & bass előadói ezen túlmenően szívesen használnak fel indusztriális mintákat, munkáik a techno hangzásvilágához állnak a legközelebb. Háttér-effektjeik bármelyik thriller, vagy tudományos-fantasztikus film becsületére válhatnának. A rafináltan elhelyezett break-ek nemcsak az ütemeken, esetenként a dallamokon is megtalálhatók (Ed Rush, Optical, Grooverider, Boymerang). A két alirányzat között hamar elmosódott a határvonal, s maradt a techstep elnevezés, melyet az ezredvégre a neurofunk váltott fel.

 

Nincsen tudományosan elfogadott álláspont a "jungle" és a "drumandbass" kifejezés közötti különbségről. Egyes elméletek szerint a jungle a régebbi zeneanyagokra értelmezhető, az 1990-es évek első feléből, és a drumandbass-t egyértelműen a jungle utódjának tartják, amely bizonyos technikai újításokat hordoz.

 

Mások szerint a jungle a ragga jungle rövidítése, amely egy szeletét képezi a drumandbass kategóriájának. Az Egyesült Államokban népszerűnek mondható a "jungle drumandbass" (JDB) elnevezés is, de nem mindenhol használatos.

 

A legelterjedtebb álláspont valószínűleg az, hogy a két meghatározás szinonim és felcserélhető. A drumandbass jungle, a jungle pedig drumandbass.

 

A technóhoz és a house-hoz hasonlóan, a jungle / drum & bass előadók és producerek is egy-egy kisebb kiadó (label) címkéje alatt csoportosultak. Néhány, a legfontosabb korai nevek közül: Goldie, Wax Doctor, Peshay, Hidden Agenda, Doc Scott, J Majik, az autószerencsétlenségben azóta elhunyt Kemistry és társa, Storm (Metalheadz), E-Z Rollers, Flytronix, Omni Trio, PFM, JMJ & Richie, Hoax, Tekniq (Goldie ex-hangmérnöke, Rob PlayfordLTJ Bukem, Artemis, Odyssey, Source Direct, Blame és az elmaradhatatlan MC Conrad (Good Looking / Looking Good), Grooverider, Dillinja, Boymerang, illetve a későbbiekben külön labeleket alapító Ed Rush és John BPrototype Recordings), DJ SS (Formation Records). Igen színvonalas munkákat jelentetett meg az Intense, a Big Bud, valamint az Origination (Creative Source), a Nautilus, a Jazz JuiceAstral Vibes (Precious Material), T Power (S.O.U.R.), Justice és a Mystic MoodsBasement Records), a KMC és a Future Bound (Timeless Recordings), az Underwolves és a Tango (Creative Wax), valamint a már említett Adam F (F-Jams). Egyéb kiadványaik mellett alkalmanként zseniális drum & bass darabokkal lépett a piacra néhány nem kimondottan az irányzatra specializálódott kiadó. Így jelent meg többek között a The Original Playboy, a Jacob’s Optical Stairway (R&S), a Lab Rat, a Leftfield és a Pressure Drop (Hard Hands), One True Parker (Creation Records), Jonny L (XL Recordings), a Ballistic Brothers (Junior Boy’s Own), az Amalgamation Of Soundz (Filter), Plug (Mo’ Wax), a Statik Sound System és Ratman (Cup Of Tea Records), a Link és Squarepusher (WARP), Photek és a Source Direct (Virgin) Roni Size és a Reprazent (Talkin’ Loud) számos munkája is. tulajdonában álló Moving Shadow istállónál), ( és az (

 


 

A drumandbass és a fősodor

 

Bár az első jungle album 1992-ben jelent meg, a műfajt korai underground létéből A Guy Called Gerald Black Secret Technology című nagylemeze emelte ki 1994 végén. (Ő egyébként valaha az 808 State tagja volt, továbbá 1988-as Voodoo Ray-e a Summer of LoveM-Beat featuring General Levy Incredible című darabjáért már hónapokkal a megjelenés előtt szinte ostromot indítottak a lemezboltok ellen a rajongók. Az igazi médiaszenzációt azonban Goldie 1995 őszén megjelent Timeless című monumentális albuma jelentette. A siker mértékére jellemző, hogy míg a lemez az angol dance eladási listák élén állt, Michael Jacksonnak meg kellett elégednie a tizenhetedik pozícióval. egyik legnagyobb house slágere lett.) A szigetországban 1994-ben igazi őrületet váltott ki egy jungle maxi: az

 

Mindenképpen említést kell tennünk a jungle renegát, Alex Reece So Far LP-jéről, mely a Blahblahblah szakírói szerint a Clash 1978-as albuma óta a legjelentősebb Londonban készült zenei produkció. (A progresszív dance előadóinak többsége vélhetően egyet is értett ezzel a véleménnyel, hiszen Reece '95-96 tájékán az egyik legkeresettebb drum & bass remixer volt. Kevert már újra az Underworld-nek, a Model 500-nek, Kenny Larkinnak, a UFO-nak, a Kruder & Dorfmeister duónak, de még Neneh Cherry-nek is.)

 

A következő lépést a Bukem válogatta Logical Progression (1.) jelentette. 1996 végén a drum & bass szcéna figyelme Justice és Blame Icons pszeudó alatt jegyzett Emotions with Intellect1993-ban rögzített anyag – mivel a kiadók akkor túl avantgárdnak találták – három éven keresztül egy fiók mélyén várt a megjelenésre, egyes darabjai csak dubplate-eken voltak hozzáférhetők olyan kivételezettek számára, mint Fabio, vagy Mixmaster Morris. című nagylemezére összpontosult. Az

 

A műfaj soron következő szenzációja – a MUZIK magazin szerint az elkövetkező két év zenei arculatát meghatározó – Roni Size / Reprazent dupla album, a New Forms. 1998-ra a techstep vált frontvonallá. Az első, komolyabb közönségvisszhangot kiváltó siker az Origin Unknown Valley Of The Shadows című munkája volt. Mégis, Ed Rush és Optical (Virus) a főszereplők: Wormhole című albumuk egyaránt nyerte el a vásárlók és a kritika tetszését. A drum & bass hangzás egy-két év alatt óriásit fejlődött, egyre sötétebb hangulatok, egyre gyilkosabb basszusok vették át az irányítást. Letisztult, egyszerűbbé vált, egyszersmind felgyorsult a tempó, az ezredfordulóra a two step soha addig nem várt tömegeket mozgatott meg a jungle partikon. Új nevek és új független kiadók sora tűnt fel. Az Andy C, Ant Miles és Shimon, azaz az Origin Unknown és a Moving Fusion nevével fémjelzett RAM Recordings, a Bad Company (BC Recordings), a Konflict, Loxy és Ink (Renegade Hardware), Skynet és Stakka (Audio Blueprint), a The Red One és a Decorum (Liftin’ Spirit Records), a Nu BalanceTrouble On Vinyl), az E.C.T. (The Most Valuable Player), Dylan és Facs (Droppin’ Science) Drumsound és Simon Bassline Smith (Technique Recordings), az Elementz Of Noize és az Accidental Heroes (Emotif), TeeBee, Polar és Klute (Certificate18). Még az addig lágyabb dallamairól közismert Moving Shadownál is a keményebb hangzásokat preferáló művészek kerültek előtérbe (Aquasky, Dom & Roland, Technical Itch, Calix). (

 

A drumandbass e rendkívül termékeny időszaka elindította a horizontális átrendeződést: az addig más-más ismert címke alatt tevékenykedő fiatal előadók és producerek saját labeleket alapítottak, így például J Majik az Infrared-et, Matrix a Metro Recordings-ot, Jonny L a Piranha Records-ot, az Aquasky a Sonixot, John B a Betat. A világvége-hangulat, a gyilkos pörgés azonban megbosszulta magát. Hasonlóan a nyolcvanas évekbeli EBM hullám lecsengésének okaihoz, ismét fennállt a veszélye, hogy a nemek arányának eltolódása miatt érdektelenné válhatnak az egyre inkább maszkulin jelleget öltő jungle partik. Az évezred utolsó évében már maguk a techstep innovátorai is érezték a váltás szükségességét. Felvételeikben a hangsúlyos, erőteljes alapok mellett már egyre nagyobb szerephez jutott a funk. Az irányzat megjelölésére ekkor használták először a neurofunk kifejezést.

 

A techsteptől való távolodás több csapásirány mentén zajlott: Digital és a Total Science ismét az ős-jungle hangzásokat hangsúlyozták, dolgozataikban újra zakatoltak a legendás amen breakek. Megint mások még tovább mentek: harmóniagazdagabb zenéjükben maradtak a jól táncolható neurofunk alapok, azonban visszahozták a (főleg) női vokálokat. Ugyanezt a megoldást választotta Decoder & Substance már-már popzeneinek nevezhető produkciója, a Kosheen (Moksha), valamint a State Of Play és a Pressure Rise (Aspect Records), Fellowship, Carlito & Addiction (Defunked), vagy a London Elektricity és a High Contrast (Hospital). Roni Size e tekintetben is a műfajt megújító úttörők közé tartozik: Leonie Laws költő-énekesnővel és DJ Die-jal közös produkciója, a Breakbeat Era már évekkel előbb ezen az úton járt.

 

A kísérletezés időszakára jellemző néhány tiszavirág-életűnek bizonyult kitérő; drumandbass és a trance flörtje, a tranceandbass, valamint a hetvenes évek közepére visszanyúló disco drumandbass. Stabil pozíciót az erős ütemszekciót harmóniagazdagabb dallamvilággal és vokálokkal fúzionáló liquid funk tartott meg magának, valamint a tinédzserek körében töretlenül népszerű neurofunk. Ez utóbbi irányzat szociológusok szerint bizonyos tizenéves csoportoknál átvette a heavy metal-tól a lázadás zenéjének szerepét, véleményük szerint ez ma a „teenage angst music„.

 

Ahogy a house Chicago szülötte, vagy a trance Frankfurté, úgy a jungle / drum & bass Londonhoz köthető, ahol '97-98-ban már a McDonald’s-ekben is ez szólt. Talán meglepően hangzik, de a legnagyobb jóindulattal sem nevezhetjük undergroundnak azt az irányzatot, mely foci EB-k szignálját, vagy tv reklámok zenei aláfestését adja. Ha mondhatjuk azonban valamiről, hogy pozitív értelemben vált mainstreammé, úgy e műfajról nyugodtan állíthatjuk ezt. A szokatlan jelenség okai visszavezethetők a nagy kiadók éberségére, akik még underground létében vásárolták fel a műfajt, ugyanakkor a szerződő előadók művészi önállóságukat teljes mértékben megőrizhették. Az autentikus drum & bass producereknek az első megközelítésből elitizmusnak tűnő dubplate kultúra révén sikerült megőrizniük a szakma tekintélyét. Mind a mai napig csak kivételezett kevesek tartoznak abba a legfelső körbe, akik egy-egy új szám elkészültekor (jóval megjelenése előtt) átadják egymásnak felvételeiket, s ki-ki kedvére vágathat belőle saját felhasználásra lemezt. Az alig néhány tucatnyi producer közé kiadói háttérrel, vagy óriási pénzeken megvásárolt reklámkampánnyal bejutni képtelenség – a bebocsáttatás elnyerésének egyedüli módja, ha valaki a saját dolgozatainak színvonalával vívja ki a többiek megbecsülését. A dubplate kultúra szigorú szabályai mindeddig távol tartották az irányzattól a kullogókat, a hátsó szándékú, kizárólag nyerészkedni vágyó későn jövőket. Így kerülte egyelőre el a drum & bass a house, a techno és a trance sorsát, a teljes kommercializálódást.

 

Az ezredfordulóra világossá vált: a drum & bass az egyik olyan irányzat, mellyel a progresszív dance muzsikák polgárjogot nyerhetnek az idősebb zenehallgatók körében is. LTJ Bukem lemezeivel kapcsolatosan végzett piackutatások egyértelműen jelezték: a negyvenes korosztály ugyanúgy vásárolja kiadványait, mint a huszonévesek. A műfajban rejlő lehetőségeket bizonyítja, hogy szinte mindenki merített belőle, így az olyan géniuszok, mint Aphex Twin, vagy Paradinas (M-ziq). Meg az is, hogy a világon újabb drum & bass központok alakultak ki, ilyen például Toronto. Az előadók se kizárólag angolok már: a műfaj hírnevét öregbíti az amerikai Jamie Myerson és Dieselboy, a németek: Panacea (Force Inc. / Position Chrome), Bassface Sascha (Smokin’ Drum), Doppelgänger és Makai (Precision Breakbeat Research), meg az olyan válogatások, mint a Soundz of the Asian Underground, de ismerünk olasz, francia, holland, görög, norvég, svéd, ausztrál, sőt, több ígéretes hazai próbálkozást (Random Soundz, Anorganik, CHRIS.SU, SKC, Marcel, Anima Sound System) is.

 

Az irányzat magyarországi népszerűsítésében elévülhetetlen érdemeket szerzett lemezlovasok: Palotai, Cadik, Solid, Ozon a Bladerunnaz legénysége (Bal, Safair), a Re:Creation DJ-k (Loolek és Boolek), valamint a Nowsound gárda. hivatkozás címe

 


 


 

Drum and Bass a világban 

 


 

Spanyolország 

 

"Art (r)Evolution

 

Art, at same time as humanity, mutates, evolves and changes the way it explains itself. We are in a time in which art is no longer just an object. The object is not important. Now it’s time for experience. It’s revolution time, and the artistic revolution needs to be free and public. Free acess, free use, free experience. We have technology,we have creativity."/Delacrew/

 

A 21. század kezdetére 20. század végére tehetők az első kezdeményezések a drum and bass terjesztésére, Angliában már legyűrűzött az első hullám, mikor páran felfigyeltek eme zenestílusra Spanyolországban. Az első kísérlet egy album kiadása volt "Iberian Shots VOL 1" Néven KÉP. EZ egy 2 CD-s album melyeken Spanyol illetve néhány külföldi Dj munkái hallhatóak, de a 2. Lemezt 2 Spanyol, dj Gabb illetve dj Chola mixelte. Itt egykis ízelítő munkáikból (dj Chola az Apotheke Crew tagja) A Contraseña Records adta ki, Gorila Club (erről lesz még szó később) segítségével. A másik kezdeményezés pedig az un.: PnB (GNP Drum and Bass) azaz hazai producerek, DJ egy csoportosulása, nem sok mindent tudni róla így valószínűleg nem nagy jelentőségű csoportosulásról van szó, www.emisiondigital.com-on volt rádióadásuk szerdánként 22:00-00:00-ig(első óra DnB a 2. óra pedig experimental/glitch/minimal/IDM, azért említésre méltatnám a 2 szervezőjét: Jay Jay és La Mota(ők is elég kísértetiesek). Külön részekre tagolható Spanyolország, úgy előadók, mint további kezdeményezések terén.

 


 


 

Barcelona 

 

Barcelonában inkább a Klubbok voltak a jellemzőek, ugyanis a boltok polcain nem nagyon vagyis nagyon nem volt fellelhető, ez a stílus. Az egyik csoport mely szervezte/szervezi ezeket a partykat a Sindrome De Sound Sok videó Tagok: HOMI, KOZZAK, KRUSTY, TUTU, BOLAX, NAHUEL. Céljuk az elektronikus zene, köztük elsősorban a Drum and Bass népszerűsítése. Többek közt a 2 jelentősebb klubb volt, ahol játszottak DnB-t, a Plataforma club és az X-Pressing. Az előzőben minden Csütörtökön, főként helyi hallgatósággal, az utóbbi pedig inkább egy "zene büfé"(??), több helyi Dj-vel, de nem tisztán DnB-t játszottak. Barcelonában alakult a legjelentősebb "Csoport" a Dubcelon Myspace-s link. Alapító tagjaik: MaZ, Bu, Jaukem , Delacrew és Mc Sano.

 


 


 

Madrid

 

Madridban is elég jelentős, klubbok, kiadók, eggyüttesek alakultak. A legelső ilyen együttes a "Dark Archives " névre hallgatott, Tagjaik: DJ Dead, Dr. Smoke, Pitch, Focus, Vitor és MC Chalk, Főként klubbokban zúzták, eleinte a Altered State-ben majd a Ya’sta és végül a Café las Descalzas . A másik elég jelentős csoportosulás a Madrid Massive Rengeteg letöltés van ezen az oldalon. Sok tagja van, de talán a legjelentősebbek : XOL és Mk Milk, elég aktívnak is mondhatóak a mai napig. Recycled Sound szintén egy hasonló kis "csoportocska", sok mindent nem tudni róla talán az alapító tagját kiemelném: JDR. Fellépet az EVANTEC-en is ami egy 2 napos zenei rendezvény volt. Van még egy elég érdekes csoportocska, ami szintén a D'n'B népszerűsítésének szentelte létezését, de ez a szervezet, más underground ill. szokatlanabb, ujabb stílusokat is felkarol, és nem csak zenei téren, mint pl.: a Graffiti!!, Valmint bboying,PluralForm. Vannak kiadók is, bár sajnos számuk nagyon kevés, így felsorolássukkal nem lesz gond. Az első a MutaCube. Túl sok albumot nem publikáltak. A másik kiadó a Melting Pot Records persze itt is van mit töltögetni, egyébként foglalkozik még breakbeattel, Hardtechel meg ezzel-azzal, valamint party-kat is szerveznek Mikor, hol, mit?). Említésre méltó még Watusi aki egy VJ. Valamint a TeddyHardcore, jelentősége inkább partyk szervezésben volt lényeges, pl az első Therapy sessions szervezésében is fontos szerepet vállalt. (2006. május 01.), de sajnos 2006 júliusában felbomlott. Madridban, hogy is zajlik a Drumparade: 2007-ben, 2005-ben

 


 


 

Sevilla 

 

2001-ben K-cee a Chamber Q-ban való fellépése után ugy határozott h létrohoz egy együttest Fernando aka Trauma barátjával a neve Troubellerz lett, ez nem volt hosszuéletű ugyanis csatlakoztak a DarkFactory legénységéhez, mellettük még ott volt Ac45, Xtasiao, Trauma és The boss aka Pepino. Elég sok helyen megfordultak az országban Madrid, Valencia, Ciudad Real, Granada stb. Sikerült olyan neveket az országba csalogatni mint Corrupt souls, Noisia, Teebee, Raiden, Chris Renegade, Vicious Circle... Majd 2006 ban felbomlott ez az együttes, de The Boss aka Pepino-van közösen létrehoztak egy újat ELEKTRICITY néven, végig járták egész Spanyolországot, rengeteg Nagyszabású rendezvényen részt vettek Display Sessions (Madrid), International Meeting D.N.B (Valencia), Xion Club (Criptana), Industrial Copera Club (Granada), Jam Club (Bilbao) stb.

 


 


 

Valencia 

 

Valencia még egy eléggé meghatározó scénája a drum and bass- nek, a Gorila Club egy Valencia-i együttes. Tagok: Gabb, Frogg (DEP), Chola (Tenerife), Cham, Serbeat, Jonay (Tenerife), The Drama, MC RAKKAMUTTAFUKKA, stb. A VJ Red Ribbon. Általában a Cube Club-ban a Industrial Copera-ban és a Sala Repvbblicca de Valencia-ban zenéltek. Kapcsolatban állt az Emot Records-al ami mellesleg legnagyobb Spanyol D'n'B kiadója. Rajta keresztül sikerült pár nagy nevet az országba csalogatni. Segítkeztek még a már említett Iberian Shots vol 1 létrehozásában, és kiadásában. De sajnos 2005-ben feloszlottak, mindenki a maga utján, de a Drum and Bass ösvényét taposva tovább, baktatnak az országban. Van itt még egy együttes amit megemlítenék : Bassline Abuse. 2003 Alapította djs Lazza, Finger és Ohcan. Céljuk a drum and bass népszerűsítése, és nem csak a manapság népszerű, vagy Darkosabb vonulatokat, hanem a Drum And Bass-t, a Liquidet ugyan úgy mint a Darksteppet. Tagjaik Lazza, Finger, Ohcan, Plan-B, Zas és Max. VJ: Insert-Coin.TV. Manapság is rengeteg helyen fellépnek szerte az országban, Madrid, Barcelona, Alicante, Murcia, Sevilla, Tenerife és Zaragoza. SZerveznek állandó partikat: "Attitude", "Drive By Shootin" és "Under the Bridge". Főként a Le CLub-ban léptek fel. 2004-ben létrehoztak egy website-ot : www.basslineabuse.com (ez már egyből az angol változat), található rajta letöltés is szép számmal. 2001-ben indult egy folyóirat is, az eggyetlen ami a DnB-re fokuszál, neve: A Little Beat. Még Valenciába sorolható a Kripton Industries, mely inkább buli szervezésével népszerűsítette a szcénát.

 


 


 

Tenerife

 

Tenerife-ben is alakult egy DnB banda: Kaos Club néven. 2004-ben alakult, majd 2006-ban már heti rendszerességgel játszottak a Kaché Clubban. Tagok : DJ Epi - Drum & Bass (All Styles); Midi MC - Drum & Bass, Hip Hop, Grime, Rap; DJ Cuto - Drum & Bass, Old Skool, Break Beat, Nu Skool; DJ Crazy - Drum & Bass (Neuro Funk, Tech Step); DJ Chino - Drum & Bass (Neuro Funk, Tech Step); DJ Melo - Drum & Bass, Old Skool, Break Beat, Nu Skool; Shiny G [DJ Epi] - Drum & Bass (Liquid Funk); Final Side [DJ Crazy & DJ Chino] - Drum & Bass (Neuro Funk, Tech Step). Itt belehallgathattok mit tudnak + videókat is találtok: Link.


 

A tempó 

 

A drumandbass tempóját tekintve általában 160-180 BPM között mozog, szemben a Breakbeat más formáival, mint amilyen a Nu skool breaks is, amelyek egy lassabb, 130-140 BPM körüli tempóval dolgoznak. A drumandbass fejlődése során általános tempónövekedés figyelhető meg. A legkorábbi rave és breakbeat-alapú jungle anyagok még 155-165 BPM21. század termékei már alig mennek 170 BPM alá, és gyakran átlépik a 180 BPM-et. körül voltak, míg a

 


 

A dob és a basszus fontossága 

 

A drumandbass elnevezés tévesen arra a következtetésre vezethet, hogy a zeneszámok kizárólag dob- és basszuselemekből állnak. Ugyan ez természetesen nem igaz, a legfontosabb részét képezik a stílusnak, és általában a dal egészében dominálnak. A stílus nagy hangsúlyt fektet a mélyebb basszusra, amely éppen annyira hallható, mint érezhető. A basszusokban megjelennek a különböző hangszínek is.

 


 

Alstílusai 

 

A drumandbassben a kezdetektől fogva rengeteg mindenben változott.Amint olvashattuk, főleg a ritmika gyorsaságában és tempójában és ritmusképletében.

 


Jump Up:

 

Vicces, energikus alstílusa a drumandbass-nek. A korai jump up-ot Aphrodite-hez kötik, de a stílus mai jellemzői Twisted Individual meg kortársai fogalmazták meg még 2003-ban.( Baron, Full Cycle dj-k) Új jump up előadók: TC, Distorted Minds, DJ HAZARD, Clipz , Generation Dub, Taxman

 

A jump up-ot néhol wobble-ként vagy clownstep-ként is szokták emlegetni.

 


Liquid dnb:

 

Lágy dallamokkal operáló alstílus,melyet már régóta jegyez a drumandbass történelem.Gyönyörű dallamok, visszafogott ütemek és lágy vokáltémák jellemzik.Előadói: High Contrast, London Electricity, Alix Perez.

 


Technoid drum & bass:

 

Erőteljes techno hatásokkal operáló alstílus,amely a techno monotonitására és 4/4 ritmusképletére épül. Az alappillére a régebbi neurofunk neveihez köthető mint pl. Universal Project, Stakka+Skynet, Kemal+Rob Data, Ed Rush+Optical.Az új nevek, mint például Proket, Masheen, Raiden még erőteljesebben alapoznak a keményebb techno illetve hardcore stílusokra.

 


Darkstep és Hardstep drum and bass:

 

Sötét atmoszférájú,torzított amen dobokkal és néhol már breakcore-ra jellemző stílusjegyekkel.A legkeményebb és ezáltal a legpörgősebb dnb alstílus.Képviselői:Technical Itch,Current Value,Dylan,The Panacea.

 


Neurofunk:

 

A technoidhoz hasonlítható,de egy fokkal lágyabb vonala a dnb-nek.Torzított szintetizátorhangok,scifi témák,pörgős dobalapok jellemzik.Képviselői:Noisia,Break,Mayhem,Black Sun Empire.

 


Mainstream,pop dnb:

 

A drumandbass megannyi változtata mellett nem kerülhette el a slágeresedést sem.Egyes előadók,mint például JohnB, Pendulum ,Kosheen , vagy az EZ-Rollerz megpróbálkoztak slágerzenék írásával is,ezzel azonban csak a szcéna felhígulását idézték elő.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Get Your Blood Pressure Checked

(AReteonesDeact, 2018.10.12 02:03)

Poids est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur essence pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque culture votre moelle bat, il pompe le sang par de vos arteres a la prendre facilement de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/prix-cialis-belgique/

Blood pressure plan

(AReteonesDeact, 2018.09.27 16:56)

Compression est comment robuste votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque age votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang par de vos arteres a la vacances de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/tadalafil-ou-levitra/

How To Prevent Prostate Problems And Diseases?

(Albertgop, 2018.07.23 04:55)

The prostate gland is a vital a part of a male's reproductive system. It secretes fluids that assisted in the transportation and activation of sperm. The prostate related is found just in front of the rectum, below the bladder and surrounding the urethra. When there is prostate problem, it will always be very uncomfortable and inconvenient for that patient as his urinary product is directly affected.

The common prostate health problems are prostate infection, enlarged prostate and cancer of prostate.



Prostate infection, also called prostatitis, is easily the most common prostate-related problem in men younger than 55 years of age. Infections with the prostate gland are classified into four types - acute bacterial prostatitis, chronic bacterial prostatitis, chronic abacterial prostatitis and prosttodynia.

Acute bacterial prostatitis is the least common coming from all varieties of prostate infection. It is a result of bacteria located in the large intestines or urinary tract. Patients may experience fever, chills, body aches, back pains and urination problems. This condition is treated by utilizing antibiotics or non-steroid anti-inflammatory drugs (NSAIDs) to alleviate the swelling.

Chronic bacterial prostatitis is really a condition of the particular defect inside gland and the persistence presence of bacteria inside urinary tract. It can be caused by trauma for the urinary tract or by infections originating from other regions with the body. A patient may go through testicular pain, back pains and urination problems. Although it is uncommon, it could be treated by removal of the prostate defect followed by the utilization antibiotics and NSAIDs to deal with the redness.

Non-bacterial prostatitis is the reason for approximately 90% of prostatitis cases; however, researchers have not even to ascertain what causes these conditions. Some researchers believe that chronic non-bacterial prostatitis occur as a result of unknown infectious agents while other think that intensive exercise and high lifting can cause these infections.

Maintaining a Healthy Prostate

To prevent prostate diseases, a proper weight loss program is important. These are some of the actions to keep your prostate healthy.

1. Drink sufficient water. Proper hydration is necessary for health and wellness and will also also maintain the urinary track clean.

2. Some studies claim that a number of ejaculations a week will help to prevent cancer of the prostate.

3. Eat steak without excess. It has been shown that consuming greater than four meals of beef per week will increase the likelihood of prostate diseases and cancer.

4. Maintain an appropriate diet with cereals, vegetable and fruits to be sure sufficient intake of nutrients essential for prostate health.

The most crucial measure to take to make sure a healthy prostate is usually to select regular prostate health screening. If you are forty years and above, you ought to opt for prostate examination at least 12 months.